Budgetbeheer

Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend dat de administratie goed geregeld is. Door te kiezen voor budgetbeheer, wordt orde en rust in de financiële situatie gebracht. Bij budgetbeheer komt het volledige inkomen  binnen op een rekening die door Smit Budgetbeheer voor de klant beheerd wordt. Alle vaste lasten en overige rekeningen worden daarvan betaald. Samen met de klant wordt gekeken wat er maandelijks of wekelijks vrij te besteden is en waaraan dit besteed kan worden. Dit wordt opgenomen in het budgetplan.
De klant blijft zelf verantwoordelijk voor zijn financiën.

De budgetbeheerder voert onderstaande zaken uit. Alles in overleg met de klant:

  • Inventariseren van inkomsten, uitgaven, schulden en bezittingen
  • Informatie opvragen bij diverse instanties
  • Wijzigen postadres; postverwerking en wanneer nodig post doorsturen naar de klant
  • Uitvoeren van administratieve taken
  • Openen van bankrekening(en)
  • Opstellen van een budgetplan; vaststellen van wekelijks of maandelijks vrij te besteden bedrag
  • Betalen van vaste lasten
  • Aanvragen en wijzigen van toeslagen
  • Controleren van verzekeringspolissen en evt. CAK-bijdragen
  • Betalingsregelingen treffen
  • Aangifte inkomstenbelasting
  • Het periodiek verantwoorden van inkomsten en uitgaven